dissabte, 16 de febrer del 2013

Volta al Montsant per Margalef

Aprofitant que l'Albert s'havia agafat festa en principi el dissabte pel mati només, hem anat a fer una ruta pel Montsant, amb nosaltres ha vingut el Josep Mº Gorgues. Ben puntuals hem sortit de Vilanova direcció a Ulldemolins, un cop allà ens a costat una mica trobar l'inici de la ruta (era més facil del que pensavam), un cop trobat ens fiquem a rodar i començem amb un bon puja i baixa bastant ràpid, deseguida ens trobem amb unes fortes rampes per pujar al pla del Grau i es que alguna tenia un 20% de desnivell, jo vaig tirnat al meu ritme i l'Albert una mica per darrere meu, el Josep Mº esta fluix i li passa factura aviat, ens esperem a d'alt del pla l'Albert i jo i quan arriba ja aprofitem per esmorzar, amb la boira de companyia i fent la guitza, ja que no ens deixa gaudir de les vistes. Continuemt la ruta i ja per sender (no veurem cap més cami ample fins al final de la ruta) deseguida hem de ficar peu a terra i empenyer la bike i a estones carregar-la a l'esquena ja que el sender es més de senderisme que de btt a estones, ( a mi m'agrada per això) estem a d'alt del montsant i això es normal, ens dirigim a la Morera pel GR, i continuem amb el mateix empenyen i a estones a d'alt de la bici. Un cop superat el primer tram de la ruta, es comença a fer més ciclabe tenint en compte que estem a 1100m i que anem tota l'estona per senders o per d'amunt de les roques i a estones es complicat. Arribem a Margalef per una trialera molt tecnica i despres de patir alguna caiguda sense consequencies, els paisatges són espectaculars i la presa i panta de Margalef val molt la pena de parar a gaudir una estona de tot, la zona esta plena de gent practicant l'escalada i es que aquestes roques crec que són uniques. Tornem agafar més sender, es un puja i baixa constant senders amunt amb plat petit i tot lo que tenim i més i amunt i avall, (començem a esta farts de tant sender) a estones sembla que obrim la ruta nosaltres, per la vegetació que trobem, anem borejant el panta i ens trobem el primer tram d'escales amb baixada i les fem ATOPE!! ara desprès ens tornem a trobar trams amb pujada i més escales i acabem farts de tant empenyer la bici, però val molt la pena l'esforç per gaudir de tot el que ens envolta.
 Encarem la part final desprès de fer un sender i perdre al Josep Mª pel camí, (esta fet pols) torno enrere a veure si el trobo i un cop tots junts un altre cop, a mi s'hem acaba la bateria del GPS i esclar hem quedo sense track, sort que l'Albert tambè el porta, en aquest punt ens costa trobar el camí correcte, ja que hem de creuar el riu Montsant i no es veu el sender per continuar, un cop decidits per on tirem hem de fer escalada i pujar per les roques passan-nos les bikes l'un amb l'altre. I més sender i més corriol i més trialera, el Josep Mª pateix una caiguda bastant forta i cau per la montanya avall, (ja va fos total), comprovem i l'ajudem, ( tot be? t'ha fet mal?) correcte venga que es fa tard i portem 7 hores de ruta, quan pensavam acabar-la amb 4 hores, bufff, quines cares que fem.  Quan arribem a la pista per fer els ultims 2km, donem graciès per trobar cami ample, ESTEM FARTS DE SENDERS!!!! jejejeje arrivem a les 17h 30m i hem sortit a les 10 del mati. Total 40km i 1600+ de desnivell acumulat.
PD: no us perdeu el video de la ruta teniu l'enllaç a sota de les fotos.